Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

Elias Zinati Face And Body
Kosmetolog/Skønhed
3591824
Østergade 26 C. 2 sal
1100 kbh k.
info@eliaszinati
31 37 53 56
Etableringsår: 01-11-2014

Ved formidlingskøb fysisk adresse.
Købmagergade 28. 1 sal. 1150 Kbh K.

Betaling

www.eliaszinati.dk kan der betales med: Dankort/Mobilpay
Dankort (gebyr se her)
Efterkrav (evt. gebyr + opkrævningsgebyr hos Post Danmark)

Forbrugsforeningen

Bankoverførsel (gebyr) obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.



Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret, for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen. På www.eliaszinati.dk beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra http://elias-zinati.ps6.danaweb.com.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.

”Uanset hvor meget du køber, koster forsendelsen 79 kr.” eller ”Samlet køb over 599 kr. leveres fragtfrit”.

Levering sker med Post Danmark Leveringstiden er 2-3 Vi leverer til Danmark.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.eliaszinati.dk 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive ind (info@eliaszinati.dk).

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. (80kr) DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. aftaler omfattet af § 7, stk. 2:
– Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,

2. udførte ikke finansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført, 

3. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

4. levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

5. levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, 

6. levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål,

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

– du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Elias Zinati Face and Body.
Østergade 26 C. 2 sal
1100 kbh k.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

Elias Zinati Face and Body
Østergade 26 C. 2 sal
1100 kbh k.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende; 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på http://elias-zinati.ps6.danaweb.com har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. 

Varen sendes til:

Elias Zinati Face and Body
Købmagergade 28. 1 sal.
1150 kbh k.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. 

Brug gerne vores RMA skema her ( er vedhæftet i en fil for sig selv )- Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på http://elias-zinati.ps6.danaweb.com, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn: Elias Zinati
Adresse: Købmagergade 28. 1 sal. 1150 kbh k
Telefonnummer: 31375356
E-mail adresse: info@eliaszinati.dk

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres i Elias zinati face and body. opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

Direktøren og Elias Zinati for Elias Zinati Face and Body har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.eliaszinati.dk er Elias Zinati 
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. 
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Oplysninger afgivet til www.eliaszinati.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos Elias zinati face and body har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Elias Zinati Face and body via e-mail info@eliaszinati.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til www.eliaszinati.dk på mail info@eliaszinati.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 
Forbrugerklagenævnet www.kfst.dk. Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby kfst@kfst.dk, tlf.: 4171 5000

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særligt
relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – https://webgate.ec.europa.eu/odr/
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@eliaszinati.dk 

Hvis du vil gå videre med din klage

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, kan du indgive en klage til:
Teleankenævnet
Axeltorv 6, 3. sal Th.
DK-1609 København V
Du kan klage til Teleankenævnet via www.forbrug.dk
Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse; info@eliaszinati.dk

Hold dig opdateret

med nyheder, tilbud, tips og tricks - direkte fra vores Facebookside

Det siger vores kunder om os